Novetats

Darrers elements modificats o afegits al OCW
ASI.Pràctica 2

Implementació d'un xat simple amb Sockets. Combinació de netcat, Python i C.

SystemD

Gestió de serveis amb SystemD

Programació a Baix Nivell (PBN) Programació a Baix Nivell (PBN)

Aquesta assignatura té com a principal objectiu aprendre a desenvolupar programari que controla un dispositiu hardware usant el llenguatge de programació C i la seva cadena d'eines associades. Això inclou aprendre un ampli espectre de detalls que inclouen l'accés als dispositius hardware, l'ús d'interrupcions o el treball amb perifèrics. La línia argumental de l'assignatura ofereix una visió que s'integra convenientment en els principis i mètodes de la programació i emfatitza els esquemes i les arquitectures de programari més convenients en aquests tipus de sistemes. L'assignatura també col·labora al coneixement de les eines habituals en aquest context de treball així com les maneres de treure'n profit.

Sostenibilitat i impactes

Recordar aspectes treballats i aprendre els temes necessaris per fer un informe d'impactes un cop acabat el projecte de curs.

Innovació

Explicacions sobre la innovació per aplicar-la al projecte

Capa Lan compilada de referència

Disposeu de la capa Lan compilada. Hi ha 2 versions, amb la capa Ether Normal i amb la Ether Invertida. La podeu fer servir com a referència de comportament respecte la vostra capa Lan o bé per avançar amb la Pràctica 3 independent de la vostra Pràctica 2.

Llibreria complementària

Llibreria complementària per fer la pràctica 2 i 3. Conté el mòdul "ether" per bloc de bytes i el mòdul "timer" estès a 10 minuts. Aquesta llibreria està compilada amb el mòdul "ether" implementat amb callback per a la recepció. La funció que se li passa a on_message_received() serà cridada quan el receptor tingui un missatge rebut.

Recursos per a estudiants

Recursos per estudiants proporcionats pels autors del llibre "Computer Networking: A Top-Down Approach" Kurose & Ross. En aquesta web es troben les transparències en les que es basa aquest curs i altres recursos interessants. Especialment hi ha unes animacions interactives que ajuden a entendre els conceptes.