Com canviar a l'entorn gràfic clàssic d'Ubuntu

Si us heu baixat una versió nova d'Ubuntu veureu que l'aparença no s'assembla a la distribució Debian que hi ha instal·lada a la universitat. En aquest enllaç trobareu com transformar l'escriptori a la versió clàssica d'Ubuntu(que s'assembla a la de Debian).

En les noves versions d'Ubuntu s'ha incorporat una nova versió de l'entorn d'escriptori que és el Gnome 3.x. Aquesta nova versió és radicalment diferent a les versions anteriors d'Ubuntu que utilitzaven versions de Gnome 2.x.

Si voleu que el vostre Ubuntu tingui l'aparença clàssica i per tant s'assembli al sistema instal·lat a la universitat simplement instal·leu des de la terminal el paquet gnome-panel amb la següent comanda:

sudo apt-get install gnome-panel

Un cop instal·lat, al iniciar el vostre sistema operatiu, just abans d'escriure el vostre nom d'usuari i contrasenya heu de prémer al dibuix rodó i allà podreu escollir amb quin entorn gràfic voleu treballar en aquell moment.

Cal dir que Gnome clàssic no és Gnome 2.x, si no que el paquet gnome-panel i les seves dependències han sigut portades a GTK 3.x i treballen sota 3.x, per lo que disposem també de les seves innovacions i actualitzacions.